600 jaar Hilversum, kunstenaars ontwerpen etiket voor bijzondere wijn

600 jaar Hilversum is een mooie aanleiding voor ART Hilversum om mensen te laten zien dat de Mediastad meer te bieden heeft dan radio en televisie alleen. Bij Mediastad zou je immers ook aan creativiteit in brede zin kunnen denken. Zes kunstenaars van Art Hilversum hebben een etiket ontworpen voor een wijn die alleen in het jubileumjaar verkrijgbaar is. Een bijzondere wijn door de unieke kunstetiketten. Een wijn die alleen in Hilversum te koop is. De wijn is 20 euro per fles en de opbrengst komt ten goede aan de stichting. Op die manier steunen we kunst en cultuur in Hilversum.

Deelnemende kunstenaars

De deelnemende kunstenaars zijn Ad van den Boom, Ardy Timmer, Erik Tiggeler, Mark van Praagh, Monique van Wijk en Wouter Stips. Kunstenaar Ad van den Boom is de initiator. Van den Boom: ‘Het idee ontstond naar aanleiding van een tekening met de iconische gebouwen van Hilversum die ik voor de nieuwe winkel in Dudokstijl voor Van Gestel Optiek heb gemaakt. Iemand van de gemeente vond dat ik met de tekening iets zou moeten doen met het 600-jarig bestaan van Hilversum. Zo is het begonnen.’

Ad van den Boom (zie hier) en Wouter Stips (zie hier) doen in maart de aftrap en de andere kunstenaars komen in de maanden daarna met hun unieke wijnen.

Waar te bestellen

De wijn is verkrijgbaar bij Mijn Lijstenmakerij, ‘s-Gravelandseweg 27B. Bij ART Hilversum is de wijn te krijgen als de galerie weer open is, dat is vanaf 1 mei a.s. Verder is de wijn te bestellen via de webshop. We komen de fles dan langs brengen, alleen als het om een adres in Hilversum gaat!