Elganan Jelsma
Elganan: Dit werk hangt in de land art expo Stille Omgang rondom het Eemklooster te Amersfoort.
Anna
Anna leerde haar dochter Maria lezen. ‘Vrouwen die kennis doorgeven aan de volgende generatie’ is al jarenlang een belangrijk thema in het werk van Elganan en stond de afgelopen 200 jaar ook centraal bij de Zusters. In het kloostercomplex waren een meisjesinternaat, het Lyceum ‘Onze Lieve Vrouw ter Eem’ en de kweekschool ‘Sint-Agnes’ gevestigd. In totaal was het Eemklooster een verblijfplaats voor ongeveer 500 zusters en meisjes. Het werk is gemaakt van oude banners van musea.
Gratis catalogus is te downloaden via: pubart.nl/tentoonstellingen/Land-Art-Stille-Omgang/
Mark van Praagh

Dit schrijft Mark erbij: Aan het werk in Bourgondië ben ik overdonderd en onder de indruk van de schoonheid van de bloemenweelde in de weilanden en langs de bermen.
Ik verblijf in een huis in de heuvels midden in de weilanden en bossen in het zuidelijkste puntje van Bourgondië: de Brionnais. Het is een kleinschalige, agrarische streek bekend om de witte Charolais koeien en kleine weitjes. Het is er stil en vredig. Zo kan de wereld ook zijn, het voelt als een vreemd contrast met wat er verder in de wereld gebeurt.
Eric Tiggeler

Eric: Nadat ik eenmaal had besloten toch maar eens het Hilversumse raadhuis te schilderen, staat nu al het vierde schilderij met dat onderwerp op de ezel. Variëren op hetzelfde onderwerp blijkt inspirerend: het helpt om te zoeken naar verschil in invalshoeken, kleuren, lichten en luchten, die het resultaat toch nieuw en anders maken. Raadhuis na de regen, 60 x 60 cm, acryl op paneel.
Bart van der Voort

Pasiphaë, de moeder van de Minotaurus.
Gips-acrylhars, gepatineerde koperverf, op sequoia houten sokkel; HxBxD: 50x30x20cm, totaal 150cm hoog op sokkel.